Kamionová doprava

Počet kamionů na našich silnicích raketově roste. Česká republika totiž tvoří dopravní uzel ve střední Evropě.

Hnutí DUHA proto prosazuje reformu mýtného, která pomůže, aby silnice byly bezpečnější pro běžné motoristy a ve městech či obcích ubylo hluku i výfukových plynů.

  • Víte, že? Státní Centrum dopravního výzkumu odhadlo škody, které u nás způsobuje kamionová dopravy: činí 55 miliard korun ročně.

Přeprava zboží vlakem

Mýtné musí být dostatečně vysoké, aby účinně motivovalo firmy k tomu, že více svého zboží nechají přepravovat vlakem. Železniční doprava se může stát páteří české přepravy – vláda do ní ale musí investovat.

Hnutí DUHA se proto zasazuje, aby stát cíleně vyčlenil výnosy z mýtného (a také více peněz z evropských fondů) především na rozvoj a modernizaci železnice, aby byla pružnější a rychlejší. Důležitá je také podpora takzvané kombinované nákladní dopravy – kontejnery se zbožím by byly větší část cesty převáženy ve vagónech do logistických center.

Podpora místních výrobců

Vyšší mýtné také musí motivovat firmy, aby nakupovaly více od místních dodavatelů. Uleví se tak dálnicím i ovzduší a posílí to českou ekonomiku.

  • Víte, že? Kolem 60 % česneku na českém trhu zbytečně pochází z 21 tisíc kilometrů vzdálené Číny.

Kamiony v obcích

Kamiony řeší zvyšující se poplatky na dálnicích po svém: objíždějí placené úseky po silnicích. Obcím tak škodí výfukovými plyny a nadměrným hlukem. Hnutí DUHA proto coby první krok prosazuje zavedení mýtného na všechny typy silnic, které by městům a vesnicím ulevilo od kamionové dopravy, hluku a smogu.

Štítky: